17 VVT-instellingen onderzoeken de Attendi App
Zorgprofessionals besteden veel tijd aan verslaglegging na gesprekken. Dit is kostbare tijd die niet aan cliënten besteed kan worden. Vaak verwerken zorgprofessionals nog tijdens het gesprek notities. Een gesprek met een cliënt, is hét moment om te werken aan de vertrouwensband met een cliënt. Juist op dat moment alle aandacht bij de cliënt kunnen leggen is van groot belang voor kwalitatieve zorg.
Wij onderzochten in hoeverre de Attendi App hen kan ondersteunen bij verslaglegging tijdens en na gesprekken. Gedurende de onderzoeksperiode werkten de deelnemers 12 weken met de Attendi App.
Deze applicatie kan gesprekken opnemen en direct samenvatten in een helder verslag. Behandelaren kunnen de samenvatting ook laten opstellen volgens bekende methodes, zoals OMAHA en SBARR. De Attendi app herkent automatisch de sprekers en maakt op basis van de opname een objectief gespreksverslag. Daarnaast kun je zelf een notitie inspreken en deze via een gesproken prompt laten samenvatten volgens een gekozen methode.
Het onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met 17 VVT-instellingen en ruim 300 deelnemers, waarvan 126 zorgprofessional een vragenlijst aan het begin en einde van het onderzoek hebben ingevuld en tussentijds zijn geïnterviewd.
Lees alles over het onderzoek in onderstaand rapport!
Download het rapport